dinsdag 10 mei 2011

10 Mei 2011

Gisteren een hoop gedaan. We hebben de boot verplaatst op de bok, en ik heb de binnenkant schoon gemaakt en gepoetst, en nog een paar klusjes. Met het verplaatsen is de antifouling laag beschadigd, toen we hem eerst iets te ver hebben gezet en een een schuin gedeelte van de bodem op een rol van de bok kwam.

En ook toen we hem netjes op de rol zette, zie je al dat dat de laag beschadigd.

Ik maak me nu heel erg veel zorgen over Zaterdag. We moeten hem echt op de trailer tillen, en hij mag niet schuiven !!!. Toen we hem van de trailer afhaalde, kan ik me herinneren dat we flink hebben duwen en trekken. Dat kan nu echt niet. Ik zoek eigenlijk 2 stalen buizen van 3m lang, zodat we hem makkelijk op bijv. op onze schouder kunnen tillen.
__________________________________________________________

Verder vandaag de bodem afmaken.



Donderdag nog twee keer en dan is de bodem af.
__________________________________________________________

Waar ik gisteren achter kwam is dat de originele knelplug niet meer goed knelde, en ik hem met twee vingers los kon trekken. Vandaag heb ik een nieuwe verstelbare knelplug gekocht welke je echt heel strak kunt afstellen. Ik heb er gelijk een gaatje in geboord, zodat ik hem aan de lensstop van het binneruim kan vast maken met bijv. een grote sleutelhanger ring. Dat voorkomt dat een kwajongen hem met 1 simpele beweging los kan trekken.
Afgelopen jaar is er water in het binnenschip gekomen. Dat kan via regen zijn binnengekomen, wat nu niet meer kan vanwege het dekzeil, of via de buitenkant, welke ik opnieuw gekit heb en met flink dik verf heb overschilderd. 

Verder heb ik vandaag ook nog een voet op de beker houders geplaatst. Wanneer ik weer in de boot kan zitten, zal ik aluminium buis op maat zagen zodat de beker houders op de juiste hoogte kan plaatsen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten