vrijdag 6 mei 2011

6 Mei 2011

De laser was de juiste beslissing. Mijn handgemaakte lijn kopte inderdaad niet, en hoe ik ook mijn best heb gedaan, ik had het toch niet goed gekregen. Wat blijkt bij het gebruik van de laser, dat het tape nergens recht is, en dat ik deze dus overal een kromme in het tape moest trekken. Nu ik er over nadenk is dat logisch, en dat had ik dus nooit goed gekregen.
Hier de afwijking die mijn handgemaakte lijn had. (Goed kijken dan zie je de laser lijn)

En gezien door de speciale bril.

Voor en achter is de lijn slecht te zien op de foto (er was veel zonlicht), dus heb ik ze even over getekend.



Ik heb de lijn wat hoger gezet, dan de afzetting. Ik hoop niet te hoog, er zat namelijk wat water in de boot. Hier een vergelijking. Eerst de nieuwe lijn.

Nieuwe lijn over de oude water lijn. 

Te hoog of niet, de lijn is nu wel recht. En dat is iets wat ik niet meer kan veranderen na het schuren.
Geen weg meer terug.

Hier de andere kant, wanneer de zon al weer wat lager stond.

Door de speciale bril. 



Hoewel ik toch nog een beetje bang ben dat ik te hoog zit, weet ik wel dat de lijn recht is. Voor mij is het gereedschap van 2011 de Laser.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten